lekdetectie Rotterdam

Roestig, geblokkeerd, leugens en lekke verzegeling … waarom is het altijd op een vrijdag?

lekdetectie

Deze blogs zijn een informeel venster op waar we tegenaan lopen.

Detectie Rotterdam probeert eerlijk te zijn en boek niet het onmogelijke om ‘elke’ baan geboekt te krijgen. Een van de vragen die we stellen is “hoe lang keteldruk verliezen?”

om te beslissen of het maanden zijn, of een paar dagen of zelfs uren. Als het maanden duurt om de keteldruk te verliezen, dan is februari waarschijnlijk niet de beste tijd om het te proberen! We vragen ook: “Is er een lekafdichting in het systeem?” en zo ja wanneer? Op een klus onlangs, toen onze monteur zo’n beetje roestige jus uit de afvoer kreeg.

Het was een duidelijk teken van een verwarmingssysteem dat niet werd onderhouden met voldoende remmer (mogelijk krijgt u de ketel een onderhoudsbeurt, maar ze controleren zelden of er voldoende remmer in het systeem zit). Wat het nog erger maakte, was dat het ook dik was met lekafdichting; een mengsel van roestdeeltjes en lijm is duidelijk niet ideaal, maar de arme oude ketel had zijn best gedaan om 50 liter jus op te warmen! Het aftappunt was zo geblokkeerd en vastgelopen; het was gespleten toen het een paar maanden eerder werd geslagen, maar het was nog niet gelekt! …een beeld zegt meer dan duizend woorden!

Onze klant was onvermurwbaar dat hun loodgieter fantastisch was en nooit een lekafdichting zou aanbrengen, tot het punt waarop hij hem belde. en ja, de loodgieter was ook onvermurwbaar dat de lekafdichting nooit zou worden toegevoegd en hij had de ketel tenminste de afgelopen 5 jaar onderhouden. Toen de behuizing van de ketel was verwijderd, werd alles onthuld… Helaas was ik er niet, maar je kunt je de reactie en verlegenheid van onze klant voorstellen!

Allemaal heel grappig, maar het benadrukt de problemen van lekdetectie en hoe moeilijk het soms is om nauwkeurige informatie te krijgen. Deze informele blogposts zijn geschreven voor jou, de klant, om een idee te krijgen van ons werk en de uitdagingen waar we voor staan. Wat we willen dat je hieruit haalt, is dat we alle informatie nodig hebben die je hebt, de goede, de slechte en de lelijke! Het heeft geen zin om wat informatie weg te laten, bang dat het de uitkomst zou beïnvloeden, of (soms) de uitkomst die onze klanten ‘willen’. Wij werken voor u, niet de verzekeraar of iemand anders.

We zullen de informatie altijd nauwkeurig en in uw belang presenteren, waar mogelijk binnen verzekerd risico. Hoewel uw huis uniek is, is uw sanitair niet bijzonder bijzonder; lekken volgen normaal gesproken dezelfde reden voor falen, ongeacht de kleur van uw muren. We hebben elke permutatie van lek- en waterschade gezien, van de ronduit voor de hand liggende tot de echte stiekeme.

Op dezelfde manier hebben we met elke verzekeraar en schade-expert te maken gehad, en ook zij komen in vergelijkbare smaken, van eenvoudig om mee om te gaan, tot stiekeme die weigeren hun werk te doen.

Abonneer op onze nieuwsbrief

Ontvang updates en leer van de besten

Meer te ontdekken